Podstawy projektowania

Pracownia skupia w sobie rozległą problematykę treści, zagadnień z dziedziny projektowania. Uczniowie poznają podstawowe pojęcia i różne środki plastyczne, które świadomie wykorzystują w swoich pracach. Poznają zagadnienia związane z barwą, perspektywą, światłem, bryłą, kompozycją, fakturą, liternictwem. Poprzez wykonywanie szeregu różnorodnych ćwiczeń uczniowie kształtują swoje umiejętności oraz rozwijają wyobraźnię. Formą zajęć są regularne rozmowy z uczniem, konfrontacje i omawianie powstałych pomysłów oraz samodzielna realizacja najlepszego projekty. Celem lekcji jest kształtowanie artystycznej tożsamości.

Roma Jaruszewska , Janusz Kozak

projektowanie multimedialne

W ramach przedmiotu uczniowie nabywają umiejętność projektowania do druku i mediów cyfrowych. Pole działań jest bardzo szerokie, co pomaga uczniom odkrywać ich predyspozycje i zainteresowania.

Tematem zadań są min.: plakat, kalendarz, fotomontaż, logo, animacja, rzeźba 3d, motion graphics. Uczniowie rozwijają umiejętność komponowania, posługiwania się obrazem i komunikatem językowym, myślenia abstrakcyjnego, poznają zagadnienia dotyczące produkcji filmowej. Przedmiot pomaga rozwijać kreatywność, sprzyja eksperymentowaniu i poszukiwaniu własnego języka artystycznego.

Podczas zajęć uczniowie korzystają z dowiadczeń nabytych w innych pracowniach artystycznych takich jak: rysunek i malarstwo, fotografia,  rzeźba i przekładają je na język grafiki komputerowej.

Do dyspozycji uczniów przeznaczona jest nowoczesna pracownia komputerowa wyposażona w najbardziej popularne programy w branży reklamowej i filmowej na świecie: Photoshop, 3D Max, Mudbox, After Effects, Premiere, Illustrator, CorelDRAW.

prace

w pracowni