Znamy wyniki Programu Grantowego WENA na rok szkolny 2025/2026! 17 czerwca 2025 Cezary Mazurek Mazurek Uncategorized Po raz kolejny Fundacja Rodziny Staraków przyznała nam grant na realizację wyjątkowego projektu! Dziękujemy i czujemy się zaszczyceni. Liceum Sztuk Plastycznych w Gronowie Górnym zrealizuje „Notatnik ucznia sztuki”. Koordynatorem projektu będzie pomysłodawca działania – Pan Tomasz Misiuk. Działaniami projektowymi chcemy poszerzyć pole widzenia i przenieść uwagę z ciała, które poddawaliśmy analizie w projekcie 1:1 na otaczające nas lokalne środowisko i przyjrzeć się sytuacjom i stosunkom przestrzennym, które je tworzą. Pragniemy nawiązać do dziedzictwa Biennale Form Przestrzennych w Elblągu oraz słynnego „Notatnika robotnika sztuki”. Pragniemy przybliżyć młodzieży „Notatnik Robotnika Sztuki” – nowatorski biuletyn ukazujący się w latach 1972-1973, redagowany przez założyciela Galerii EL – Gerarda Kwiatkowskiego. Jest uznawany za pierwszy Zin artystyczny na terenie Europy Wschodniej. Pismo to, drukowane na powielaczu, stanowi interesujący dokument zarówno życia artystycznego, jak i społecznego. W czasach cyfryzacji, digitalizacji i tokenizacji sztuki – chcemy powrócić do idei manualnej pracy – tworzenia zinów – naszych własnych „Notatników ucznia sztuki”. Pragniemy eksplorować perspektywę historyczną– I Biennale Form Przestrzennych (1965 r.) mając na uwadze jubileusz 60-lecia tego przedsięwzięcia, przyjrzeć się sylwetkom artystów, którzy współtworzyli to unikalne wydarzenie, ale również pochylić się nad perspektywą estetyczną i emocjonalną – zastanowić się, co znaczą dla nas Formy Przestrzenne dziś. Czy mają jeszcze siłę oddziaływania? Czy oznaczają coś w naszej przestrzeni? Czy bliskie nam są idee, które towarzyszyły ich powstaniu? Czym jest forma przestrzenna? Posługując się fotografią studyjną poeksperymentujemy wokół fotograficznej historii Biennale. Chcemy postawić sobie pytanie: Jakie miejsce w przestrzeni miejskiej/w przestrzeni przyrody/ naszym tu i teraz zajmuje sztuka? Sześć osób uczestniczących w projekcie wybranych zostanie na podstawie zadania zrealizowanego anonimowo i opatrzonego godłem, by proces rekrutacji był transparentny i zakładał równe szanse w dostępie do projektu. Rekrutacja dotyczy klas II – IV. Już dziś ogłaszamy formę zadania rekrutacyjnego, ale zgłoszenia przyjmujemy we wrześniu! Przemyślcie więc starannie swoje zgłoszenie jeśli chcecie przystąpić do projektu. Osoba zgłaszająca kandydaturę do udziału w projekcie powinna wykonać dwa elementy zadania: 1A)Napisz esej 1 strona A4, Times New Roman, 11 pkt jako odpowiedź na pytanie: Dlaczego chcę wziąć udział w projekcie? – W uzasadnieniu odwołaj się do osobistych doświadczeń, przedstaw swoje cele, motywacje, zainteresowania. Esej powinien zostać opatrzony godłem (znakiem, symbolem, hasłem) zaś dane kandydata powinny zostać umieszczone w zaklejonej kopercie towarzyszącej esejowi i opatrzonej tym samym godłem. 1B)Jako załącznik do eseju, stwórz „wizualną mapę emocjonalną form przestrzennych”. Przejdź ścieżkę, notuj, rysuj, zapisuj wnioski, zbieraj, wyklejaj, szukaj swojej formuły. Zapisz swój spacer osobistym szlakiem Form Przestrzennych w Elblągu i wrażenia/ przemyślenia z nimi związane. Obserwuj światło, barwy, struktury. Dotknij. Przemieść się. Obejdź dookoła. Powtórz o innej porze dnia. Pozwól się poruszyć statycznym i dynamicznym formom. Możesz wykonać fotografię. Zrób szkic. Zamknij oczy. Poszukaj tego poruszenia. Zastanów się, czy istnieje właściwa kolejność podążania szlakiem form, czy możesz uruchomić skojarzenia i przedstawić je wizualnie? Powodzenia!