Kurs szkoleniowy w Teacher Academy Paris

Nauczyciele Liceum Sztuk Plastycznych w Gronowie Górnym wzięli udział w projekcie programu Erasmus+, w ramach Akredytacji Erasmusa Edukacja Szkolna Akcja K1. Dzięki temu finansowaniu mieli możliwość wyjazdu na kurs szkoleniowy w Teacher Academy Paris.

Kurs pod tytułem: Student- Centerd Classroom: Teachers as promoters of active learning miał na celu pomóc nauczycielom wspierać uczniów w radzeniu sobie z wyzwaniami związanymi z procesem uczenia się. Przedstawiał rozwiązania, strategie i metody zaangażowania ucznia w ich rozwój edukacyjny, wprowadzał elementy grywalizacji, podawania informacji zwrotnej, kształtowania celów oraz różnorodnego podejścia do motywacji zewnętrznej i wewnętrznej, czy opracowywania analizy potrzeb. Nauczyciele wzięli udział w grze terenowej, poznawali multimedialne aplikacje, tworzyli scenariusze lekcji, wymieniali się dobrymi praktykami oraz pracowali nad formułowaniem kryteriów oceniania.
Pobyt na szkoleniu we Francji był niezwykle inspirującym doświadczeniem, umożliwiającym wnikliwe zrozumienie roli ucznia jako aktywnego podmiotu w procesie edukacyjnym. W trakcie tego szkolenia nauczyciele mieli okazję zgłębić różnorodne aspekty, które kształtują ucznia jako indywidualność uczestniczącą w swoim własnym rozwoju.
Francja, znana z bogatej historii edukacyjnej i zaangażowania w innowacyjne metody nauczania, była idealnym miejscem do badania koncepcji ucznia jako podmiotu. Uczniowie są zachęcani do zadawania pytań, formułowania opinii i współtworzenia treści lekcyjnych. To podejście nie tylko stymuluje myślenie krytyczne, ale także buduje poczucie odpowiedzialności za własną edukację.
Istotny element kształcenia nauczycieli stanowiło poznawanie kultury i sztuki Francji. Odwiedzili ważne francuskie muzea: Luwr i Musee d’Orsay oraz Centrum Pompidou, eksplorując zbiory dzieł sztuki tych niezwykłych instytucji.
Szkolenie we Francji skupiające się na uczniu jako podmiocie dostarczyło kursantkom niezwykle cennych refleksji na temat nowoczesnych praktyk edukacyjnych, co przełoży się na rozwój ich warsztatu metodycznego oraz podniesie jakość pracy w placówce.